پس از ظهور کامپوزیت‌ها بسیاری از ترمیم‌ها و پرکردگی‌های دندانی با استفاده از آن‌ها انجام می‌شد و به همین دلیل امروز شاهد افزایش متقاضیان خرید کامپوزیت هستیم. از بین انواع مختلف کامپوزیت، کامپوزیت گرادیا یکی از معروف‌ترین کامپوزیت‌های موجود در بازار است که در ادامه این مقاله راجع به آن بیشتر توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید با کامپوزیت گرادیا، مزایا و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

کامپوزیت گرادیا چیست؟

کامپوزیت گرادیا که نام دیگر آن کامپوزیت کولینیالی است، یکی از مشهورترین انواع کامپوزیت دندان موجود در بازار است. این کامپوزیت یکی از انواع کامپوزیت ژاپنی بوده و یک نوع کامپوزیت میکروهیبریدی به شمار می‌رود. در ترکیب کامپوزیت گرادیا از رزین‌های مختلف و بسیار با کیفیت استفاده شده است. رزین‌هایی که در ساخت کامپوزیت گرادیا استفاده شده‌اند، پلیمری هستند و باعث افزایش کیفیت و زیبایی نهایی ترمیم می‌شوند. برای مطالعه درباره بهترین نوع کامپوزیت دندان این مقاله را از دست ندهید.

کامپوزیت گردایا چیست

کامپوزیت کدام کشور بهتر است؟ در ادامه این مقاله از دنتیوا به طور کامل کامپوزیت کشورهای مختلف را بررسی کردیم.

منظور از کامپوزیت میکروهیبریدی چیست؟

گفتیم که کامپوزیت گرادیا، نوعی کامپوزیت میکروهیبریدی است، اما آیا می‌دانید کامپوزیت میکروهیبریدی چیست و چه مزایایی دارد؟

کامپوزیت‌ها از لحاظ اندازه ذراتشان به 3 نوع مختلف تقسیم می‌شوند:

  • کامپوزیت دانه درشت یا ماکروفیل
  • کامپوزیت دانه ریز یا میکروفیل
  • کامپوزیت‌های هیبریدی، میکروهیبریدی و نانوهیبریدی

کامپوزیت‌ گرادیا جزو دسته سوم است. ذرات تشکیل دهنده کامپوزیت‌های هیبریدی از لحاظ اندازه، بین کامپوزیت‌های میکروفیل و ماکروفیل قرار می‌گیرند. اما اندازه ذرات کامپوزیت‌های میکروهیبریدی و نانوهیبریدی بین 100 نانومتر تا کمی بیشتر از یک میکرومتر قرار دارد. این دسته از کامپوزیت‌ها فیلر بالایی دارند و همین باعث شده تا استحکام و مقاومت بسیار بیشتری در برابر فرسایش داشته باشند.

انعکاس نور در کامپوزیت‌های میکروهیبریدی مثل کامپوزیت گرادیا به گونه‌ای است که با گذشت زمان، نه تنها از زیبایی آن کاسته نمی‌شود بلکه درست مانند روز اول ترمیم است! به همین دلیل بسیاری از افراد کامپوزیت‌های میکروهیبریدی مثل کامپوزیت گرادیا را برای ترمیم دندان‌های خود ترجیح می‌دهند.

دوام و ماندگاری کامپوزیت گردایا

انواع کامپوزیت آلمانی قابلیت استفاده در روش‌های ترمیمی پوسیدگی‌های دندانی و روش‌های ترمیمی زیبایی دندان را دارند. 

کامپوزیت گرادیا چه کاربردهایی دارد؟

از کاربردهای مهم کامپوزیت گرادیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل استفاده برای بستن دیاستم‌ها
  • قابل استفاده در ترمیم‌های کلاس V, IV, III, II, I
  • قابل استفاده در ترمیم‌های ونیر کامپوزیت
  • مناسب برای ترمیم پوسیدگی سطح ریشه دندان و پوسیدگی‌های Wedge-Shaped

به این ترتیب کامپوزیت گرادیا یک کامپوزیت چند کاره است که وجود آن در مطب شما ضروری است. اگر در مطب شما جای کامپوزیت گرادیا خالی است، می‌توانید همین الان با مراجعه به فروشگاه مواد دندانپزشکی دنتیوا کامپوزیت گرادیا را در عرض چند دقیقه سفارش دهید!

رنگ های کامپوزیت گردایا

برای مطالعه درباره بهترین خمير دندان مخصوص كامپوزيت این مقاله را بخوانید و برای خرید خمیر دندان مناسب کامپوزیت اینجا کلیک کنید.

خصوصیات مهم کامپوزیت گرادیا چیست؟

کامپوزیت گرادیا یا همان GC-Gradia direct، خصوصیات زیادی دارد. از مهم‌ترین خصوصیات این کامپوزیت، ایجاد یک ترمیم کاملا طبیعی بر روی دندان است. ذرات سازنده کامپوزیت گرادیا متشکل از ذرات میکروفیلد، ذرات سیلیکا و فیلرهای پلیمری هستند که به شکل چندوجهی در کنار هم قرار گرفته‌اند. شکل قرارگیری این ذرات باعث شده تا نور را در جهات مختلف منعکس کرده و در نهایت یک ترمیم (رستوریشن) نامرئی و کاملا مطابق با ساختار باقی‌مانده دندان ایجاد کنند. خصوصیت مهم دیگر کامپوزیت گرادیا، ذرات سازنده آن است که فیلر بالایی دارند. این خصوصیت باعث شده تا ترمیم‌های انجام شده با کامپوزیت گرادیا بیشترین دوام و ماندگاری را داشته باشند.

کامپوزیت گرادیا یکی از مدرن‌ترین کامپوزیت‌های موجود در بازار است که قیمت مناسبی هم دارد. این کامپوزیت طیف رنگی بسیار متنوعی داشته و رنگ‌های آن در 3 دسته جداگانه تقسیم‌بندی می‌شوند:

Standard Shade

این رنگ‌ها موسوم به رنگ‌های Chameleon effect (خاصیت آفتاب‌پرست) بوده و هم در ترمیم‌های قدامی و هم در ترمیم‌های خلفی استفاده می‌شوند.

Outside Special

رنگ‌های Translucent (رنگ‌های شفاف) نیز هم در ترمیم خلفی و هم در ترمیم‌های قدامی قابل استفاده هستند.

Inside Special

این سری از رنگ‌های کامپوزیت گرادیا که به رنگ‌های Opaque نیز شناخته می‌شوند، تنها برای ترمیم‌های قدامی قابل استفاده هستند. از این رنگ کامپوزیت گرادیا به عنوان یک رنگ مکمل در ترمیم‌های قدامی استفاده می‌شود تا سایه تیره‌ ناشی از حفره دهان از بین برود.

علاوه بر این دسته‌بندی کامپوزیت گرادیا از لحاظ شید‌های رنگی یک کامپوزیت بسیار غنی است. بدون شک می‌توان گفت که از این لحاظ کامپوزیت گرادیا قابل قیاس با دیگر کامپوزیت‌ها نیست.شیدهای رنگی‌ کامپوزیت گرادیا در سه گروه A، B و C قرار می‌گیرند. در هر کدام از این گروه‌ها، ترازهای رنگی جداگانه‌ای وجود دارد و از لحاظ تیرگی در چهار درجه مختلف (1 تا 4) قرار می‌گیرند.

انواع برندهای کامپوزیت دندان ساخت چه کشورهایی هستند؟ مطالعه درباره کامپوزیت های سوئیسی ، معرفی کامپوزیت آی پی اس ، کامپوزیت توکویاما خوبه؟

خاصیت آفتاب‌پرست در کامپوزیت گرادیا و چیزهایی که باید راجع به آن بدانید!

یکی از ویژگی‌های مهمی که راجع به کامپوزیت گرادیا وجود دارد و باعث تمایز و برتری آن نسبت به دیگر کامپوزیت‌ها شده، اثر آفتاب‌پرست است. برای تفهیم این موضوع یک مثال ساده بیان می‌کنیم، آفتاب‌پرست در طبیعت حیوانی است که بلافاصله پس از قرارگیری در هر محیطی به رنگ آن محیط درمی‌آید. در ساخت کامپوزیت گرادیا هم از این ویژگی بهره گرفته شده است، یعنی ذرات سازنده کامپوزیت گرادیا باعث می‌شوند که این کامپوزیت پس از قرارگیری روی دندان رنگ و ظاهری شبیه به دندان طبیعی فرد داشته باشد. بنابراین با وجود این خاصیت، ترمیم‌های دندانی ظاهری کاملا طبیعی و مطابق با دندان‌های خود فرد دارند. این ویژگی به خصوص برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند چهره‌ و دندان‌هایشان بعد از ترمیم زیاد فرق کند.

خاصیت آفتاب‌پرست کامپوزیت گرادیا

کامپوزیت گرادیا چه مزایایی دارد؟

کامپوزیت گرادیا مزایای فراوانی دارد که در اینجا به آن‌ها می‌پردازیم:

  • ویسکوزیته مناسب
  • فرم‌دهی عالی
  • ایجاد ظاهری کاملا طبیعی و نچرال
  • مقاومت و استحکام بالا در برابر فرسایش و نیروهای اکلوزالی
  • پالیش‌پذیری فوق‌العاده و ایجاد یک سطح یک‌دست، شفاف و درخشان
  • انعکاس نور در جهات مختلف و تطابق عالی با رنگ دندان‌های طبیعی
  • کمترین میزان تغییر حجم در زمان کیورینگ
  • حساسیت پایین در مقابل نور لامپ یونیت

با پرمصرف ترین مواد دندانپزشکی در این مقاله آشنا شوید.

نکات مهم در خرید کامپوزیت گرادیا

متاسفانه نمونه‌های فیک کامپوزیت گرادیا در بازار وجود دارد و اگر خرید خود را از مراکز معتبر انجام ندهید، احتمال کلاهبرداری وجود دارد. مهم‌ترین نکته در هنگام خرید کامپوزیت گرادیا، خرید آن از مراکز و فروشگاه‌های معتبر است. با سفارش کامپوزیت گرادیا از این فروشگاه‌ها هم خاطر خودتان آسوده است و هم از ضرر مالی جلوگیری کرده‌اید. علاوه بر این نکته دیگری که هنگام خرید باید در نظر بگیرید، این است که در انتخاب رنگ مناسب دقت کنید. رنگ کامپوزیت گرادیا را بر مبنای سلیقه مراجعه‌کنندگان انتخاب کنید.

قیمت کامپوزیت گرادیا

کامپوزیت گرادیا روز به روز در حال تغییر و تکامل است و همین باعث شده تا قیمت آن ثبات آنچنانی نداشته باشد. همچنین این کامپوزیت رنگ‌های مختلفی دارد که قیمت هر کدام از آن‌ها با هم متفاوت است. برای اطلاع از قیمت رنگ‌های مختلف کامپوزیت گرادیا می‌توانید به بخش فروشگاه دنتیوا سر بزنید.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم، کامپوزیت گرادیا از بهترین و خوش‌قیمت‌ترین کامپوزیت‌های میکروهیبریدی موجود در بازار است که در این مقاله به طور مفصل به آن پرداختیم. یادتان باشد که کامپوزیت گرادیا تنها کامپوزیت میکروهیبریدی موجود در بازار نیست، اما بدون شک یکی از باکیفیت‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است. اگر می‌خواهید با قیمت مناسب یک کامپوزیت کارآمد و فوق‌العاده کاربردی برای مطب خود تهیه کنید، خرید کامپوزیت گرادیا را به شما توصیه می‌کنیم. برای خرید این کامپوزیت و مقایسه آن با دیگر کامپوزیت‌های موجود می‌توانید به فروشگاه دنتیوا مراجعه کنید.

کامپوزیت گرادیا یا GC-Gradia direct، یک کامپوزیت میکروهیبریدی ژاپنی است. این کامپوزیت به دلیل مزایای و کاربردهای زیادی که دارد، به یکی از کامپوزیت‌های معروف تبدیل شده است.

یکی از کاربردهای کامپوزیت گرادیا، استفاده از آن برای ترمیم پوسیدگی‌های سطح ریشه و همچنین پوسیدگی Wedge-Shaped است.

کامپوزیت گرادیا کاربردهای فراوانی دارد. از کاربردهای مهم کامپوزیت گرادیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل استفاده برای بستن دیاستم‌ها
  • قابل استفاده در ترمیم‌های کلاس V, IV, III, II, I
  • قابل استفاده در ترمیم‌های ونیر کامپوزیت
  • مناسب برای ترمیم پوسیدگی سطح ریشه دندان و پوسیدگی‌های Wedge-Shaped

کامپوزیت گرادیا طیف رنگی متنوعی دارد که به طور کلی در 3 دسته Standard Shade، Outside Special و Inside Special قرار می‌گیرند که هر کدام از آن‌ها شیدهای رنگی متفاوتی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *