کامپوزیت‌های ژاپنی یکی از پرطرفدارترین کامپوزیت‌های موجود در بازار هستند. اما آیا می‌دانید بهترین کامپوزیت ساخت کدام کشور است؟ آیا تفاوت کامپوزیت کشورهای مختلف را با هم می‌دانید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با کامپوزیت ژاپنی و مقایسه آن با کامپوزیت آلمانی، آمریکایی و سوئیسی بیشتر آشنا شوید.

چرا توجه به برند و کشور سازنده کامپوزیت مهم است؟

افزایش متقاضیان ترمیم دندان باعث شده تا تهیه یک کامپوزیت مناسب و با کیفیت به یکی از دغدغه‌های اصلی هر دندانپزشکی تبدیل شود. کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد و در سرتاسر جهان کشورهای مختلفی از جمله کره، ژاپن، چین، آلمان، آمریکا و سوئیس به تولید کامپوزیت دندان مشغول هستند. برای خواندن درباره برندهای کامپوزیت کره ای این مقاله را مطالعه کنید.

انواع کامپوزیت دندان ساخت برند و کشورهای مختلف ویژگی‌های به خصوصی دارد و باعث تمایز آن‌ها از هم می‌شود. بنابراین در هنگام خرید کامپوزیت دندان باید به برند و کشور سازنده آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

معروف‌ترین برندهای ژاپنی کامپوزیت دندان

کامپوزیت کدام کشور بهتر است؟ در ادامه این مقاله از دنتیوا به طور کامل کامپوزیت کشورهای مختلف را بررسی کردیم.

معروف‌ترین برندهای ژاپنی کامپوزیت دندان

کامپوزیت‌های ژاپنی یکی از کامپوزیت‌های دندانی معروف در بازار هستند که انواع مختلفی دارند. برندهای ژاپنی کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توان از آن‌ها برای ترمیم‌های قدامی و خلفی استفاده کرد. در اینجا چند تا از معروف‌ترین برندهای ژاپنی کامپوزیت را معرفی می‌کنیم:

کامپوزیت برند توکویاما Tokuyama Dental America

برند توکویاما یکی از مقرون به صرفه‌ترین کامپوزیت‌های ژاپنی موجود در بازار است. این کامپوزیت دوام و استحکام مناسبی دارد. برای ساخت این کامپوزیت از متریال با کیفیتی استفاده شده و به همین دلیل این کامپوزیت به آسانی دچار تغییر رنگ نمی‌شود. علاوه بر این ویژگی دیگر این کامپوزیت نصب آسان آن است. برای مطالعه بیشتر درباره کامپوزیت توکویاما کلیک کنید.

کامپوزیت گرادیا Gradia Direct

کامپوزیت ژاپنی گرادیا، بدون شک یکی از بهترین نمونه‌های کامپوزیت موجود در بازار است. این کامپوزیت نوعی کامپوزیت میکروهیبریدی بوده و به همین دلیل مزایای بسیاری دارد.

ساختار چندوجهی و فیلر بالای ذرات کامپوزیت گرادیا باعث شده تا این کامپوزیت استحکام و مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین از ویژگی‌های مهم دیگر این کامپوزیت، اثر آفتاب‌پرست آن است که یک ترمیم فوق‌العاده نچرال و طبیعی را ایجاد می‌کند.

کامپوزیت کوراری Kuraray

کوراری از دیگر برندهای ژاپنی کامپوزیت دندان است. شرکت کوراری در تولید کامپوزیت‌های خود از متریال با کیفیتی استفاده می‌کند. متریال استفاده شده در این کامپوزیت‌ها باعث شده تا این کامپوزیت نور را در جهات مختلف منعکس کرده و ظاهری کاملا طبیعی داشته باشد.

یکی از کامپوزیت‌های معروف کمپانی کوراری، کامپوزیت کلیرفیل است. در این کامپوزیت‌ها از فیلرهای آلی استفاده شده است. فیلرهای آلی باعث افزایش شفافیت سطح دندان‌های فرد می‌شود و ظاهری زیبا برای آن‌ها فراهم می‌کند. همچنین پولیش‌پذیری کامپوزیت کلیرفیل بسیار عالی است.

کامپوزیت ژاپنی جینیال

در ساخت کامپوزیت جینیال از فیلرهای رزین استفاده شده است. علاوه بر این کامپوزیت جینیال خاصیت هیبریدی دارد و به همین دلیل دوام و استحکام فوق‌العاده بالایی دارد.

مقاومت کامپوزیت در برابر تغییر رنگ و لکه‌پذیری

برای آشنایی با بهترین خمیر دندان مخصوص کامپوزیت این مقاله را بخوانید و برای خرید خمیر دندان اینجا کلیک کنید.

مقایسه کامپوزیت دندان ژاپنی با کامپوزیت آلمانی

یکی از رقبای اصلی و مهم کامپوزیت ژاپنی، کامپوزیت‌های ساخت آلمان هستند. کامپوزیت‌های معروف آلمانی عبارتند از:

از ویژگی‌های مهم کامپوزیت‌های آلمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم‌دهی بسیار آسان
  • پولیش‌پذیری عالی
  • کیفیت عالی
  • ایجاد یک ترمیم فوق‌العاده نچرال
  • استحکام بالا
  • ماندگاری و دوام مناسب
  • مقاوم در برابر تغییر رنگ و ایجاد لکه
  • قابل استفاده برای ترمیم‌های قدامی و خلفی
  • مقاوم در برابر سایش
کامپوزیت دندان ژاپنی

برای مطالعه درباره بهترین برند کامپوزیت دندان این مقاله را بخوانیذ.

مقایسه کامپوزیت دندان ژاپنی با کامپوزیت آمریکایی

یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین کامپوزیت‌های موجود در بازار، کامپوزیت آمریکایی است. کامپوزیت‌های تولید آمریکا همگی کیفیت بسیار خوبی دارند و می‌توان گفت از لحاظ دوام، ماندگاری، زیبایی و مقاومت حرف اول را در دنیا می‌زنند. کامپوزیت‌های آمریکایی ویژگی‌های دیگری هم دارند که عبارتند از:

  • فرم‌دهی عالی
  • انعطاف‌‌پذیری مناسب
  • طیف رنگی متنوع
  • ماندگاری بالا
  • پولیش‌پذیری آسان
  • زیبایی و کیفیت فوق‌العاده

 برندهای مشهور آمریکایی کامپوزیت عبارتند از:

  • کازمادنت (Cosmedent)
  • اولترادنت (Ultradent)
  • بیسکو Bisco
  • کامپوزیت شرکت SDI

البته به دلیل محدودیت واردات کامپوزیت آمریکایی و تحریم‌ها، تهیه این کامپوزیت‌ها بسیار سخت است و حتی در صورت تهیه هم هزینه بالایی به همراه دارند. به این ترتیب می‌توان کامپوزیت‌های ژاپنی را که هم قیمت مناسبی دارند و هم از لحاظ دوام، مقاومت و زیبایی می‌توانند انتظارات بیماران را برطرف کنند با کامپوزیت‌های آمریکایی جایگزین کرد.

برخی از کامپوزیت‌های ژاپنی مثل کامپوزیت گرادیا که نوعی کامپوزیت میکروهیبریدی است، از لحاظ مقاومت در برابر تغییر رنگ و استحکام عملکرد بسیار خوبی دارند و جایگزین مناسبی برای کامپوزیت آمریکایی هستند.

ویژگی‌های کامپوزیت کشورهای مختلف

در این بخش برخی از پارامترهای مهمی که در انتخاب کامپوزیت مناسب به شما کمک می‌کنند، بیان می‌کنیم. با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها قطعا در هنگام خرید کامپوزیت ژاپنی، کامپوزیت آلمانی یا انواع کامپوزیت سوئیسی دیگر سردرگم نخواهید بود:

مقاومت کامپوزیت در برابر تغییر رنگ و لکه‌پذیری

مقاومت در برابر تغییر رنگ یکی از فاکتورهای مهمی است که در هنگام خرید کامپوزیت باید به آن توجه کنید.

به طور کلی از بین کامپوزیت‌های مختلف کامپوزیت‌های نانوهیبریدی یا میکروهیبریدی مثل کامپوزیت ژاپنی گرادیا، به دلیل ساختارشان مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییر رنگ و لک‌شدگی دارند.

استحکام کامپوزیت

استحکام کامپوزیت هم تا حدود زیادی به ساختار آن بستگی دارد. به طور کلی کامپوزیت‌های نانوهیبریدی یا میکروهیبریدی استحکام بسیار بالایی در برابر نیروهای فرسایشی دارند.

زیبایی ظاهری کامپوزیت

از دیگر پارامترهای مهم در تعیین بهترین کامپوزیت دندان، زیبایی ظاهری کامپوزیت است. هر چه شفافیت کامپوزیت بیشتر باشد و جلوه طبیعی‌تری داشته باشد، ظاهری ترمیم زیباتر خواهد بود. کامپوزیت ژاپنی گرادیا از این لحاظ با وجود خاصیت آفتا‌ب‌پرست، در جهان مشهور است. ترمیم‌های انجام شده با کامپوزیت ژاپنی گرادیا، جلوه‌ای کاملا طبیعی داشته و بسیار زیبا هستند.

دوام و ماندگاری کامپوزیت

دیگر پارامتر مهم در انتخاب بهترین کامپوزیت دندان، دوام و ماندگاری آن است. به طور کلی ترمیم‌های کامپوزیتی در مقایسه با کامپوزیت‌های لمینتی دوام کمتری دارند. اما کیفیت مواد اولیه و رزین کامپوزیت تاثیر مهمی در دوام آن دارد. کامپوزیت‌های آمریکایی و سوئیسی بسیار با دوام و مستحکم هستند.

لیست پرمصرف ترین مواد دندانپزشکی با کاربردشان را اینجا بخوانید.

خرید کامپوزیت ژاپنی اصل از فروشگاه دنتیوا

خرید کامپوزیت کشورهای مختلف بستگی به این دارد که نمونه‌های اصل را خریده باشید. برای خرید کامپوزیت ژاپنی اصل می‌توانید به فروشگاه دنتیوا مراجعه کنید.

دنتیوا یکی از معتبرترین فروشگاه‌های تخصصی فروش مواد و تجهیزات دندانپزشکی است. در دنتیوا می‌توانید برندهای مختلف کامپوزیت را با هم مقایسه کرده و سپس انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره همچنین می‌توانید با کارشناسان فروش دنتیوا در ارتباط باشید. ما به شما کمک می‌کنیم تا یک خرید خوب را تجربه کنید!

سخن پایانی

در این مقاله راجع به ویژگی‌ کامپوزیت ساخت کشورهای مختلف و مقایسه کامپوزیت ژاپنی با دیگر کامپوزیت‌های موجود در بازار توضیح دادیم. انتخاب یک کامپوزیت مناسب، بخش مهمی از روند درمان را تشکیل می‌دهد و مستقیما روی نتیجه نهایی تاثیر می‌گذارد. اگر تا کنون از کامپوزیت‌های ژاپنی استفاده کرده‌اید، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مدل‌های مختلف کامپوزیت ژاپنی اصل را می‌توانید با قیمتی عالی از فروشگاه مواد دندانپزشکی دنتیوا تهیه کنید.

کامپوزیت برند توکویاما Tokuyama Dental America، کامپوزیت گرادیا Gradia Direct، کامپوزیت کوراری Kuraray و برند جینیال برخی از برندهای معروف کامپوزیت‌ ژاپنی هستند.

کامپوزیت آمریکایی از لحاظ دوام، کیفیت و زیبایی حرف اول را در دنیای کامپوزیت‌ها می‌زنند. با این حال به دلیل سختی دسترسی و خرید کامپوزیت آمریکایی اصل، می‌توان کامپوزیت‌های ژاپنی را جایگزین آن‌ها کرد.

کامپوزیت‌های آلمانی مزایای زیادی از جمله فرم‌دهی آسان، استحکام بالا، مقاومت در برابر لکه‌ و تغییر رنگ دارند. کامپوزیت‌های آلمانی گران‌تر از کامپوزیت‌های ژاپنی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید کامپوزیت با کیفیت بالا و قیمت پایین تهیه کنید، کامپوزیت ژاپنی گزینه بهتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *