انتخاب ترکیب شیمیایی و برند کامپوزیت دندان یکی از تصمیمات مهم و سختی است که بسیاری از اوقات دندانپزشکان با آن دست به گریبان بوده و بنابراین این متخصصان غالباً می‌کوشند در انتخاب خود دقت بی‌شائبه‌ای به خرج دهند و تمامی جوانب امر را در نظر بگیرند. از سوی دیگر، کمپانی‌های مطرح تولیدکننده مواد اولیه دندانپزشکی نیز مرغوب‌ترین محصولات خود را در این زمینه در اختیار مشتریان قرار داده و با تلفیق مزایا و نوآوری‌های منحصر به فرد در تولید محصولات خود در این بازار پر جنب و جوش به رقابت می‌پردازند.

یکی از محبوب‌ترین انواع کامپوزیت دندان، کامپوزیت 3M نام دارد که توسط کمپانی چندملیتی 3M تولید و به بازار عرضه می‌گردد. مقر اصلی این شرکت در ایالات متحده امریکا واقع شده است.

طیف گسترده کامپوزیت‌های 3M با هدف ارتقای کیفیت انواع ترمیم‌های دندان طراحی و به بازار عرضه شده است. این کامپوزیت‌ها نقاط قوت مهمی از قبیل زیبایی، استحکام و کاربرد وسیع و همه‌جانبه را به اقدامات ترمیمی قدامی یا خلفی دندان‌ها بخشیده و موفقیت درمان ترمیمی را تضمین می‌نمایند. در این مقاله قصد داریم برخی از کاربردهای اصلی کامپوزیت 3M را در فیلد دندانپزشکی به شما معرفی کنیم. برای این کار ابتدا به سراغ معرفی مختصر کمپانی تجهیزات دندانپزشکی 3M می‌رویم.

انواع برندهای کامپوزیت دندان ساخت چه کشورهایی هستند؟ مطالعه درباره کامپوزیت های سوئیسی ، بررسی کامپوزیت ژاپنی 

کمپانی مواد و تجهیزات دندانپزشکی 3M

محصولات کمپانی 3M در حوزه دندانپزشکی شامل مواد اولیه و تجهیزاتی است که به دندانپزشکان در بهبود سلامت دندان بیماران، افزایش رضایت آن‌ها از اقدامات درمانی دندانپزشکی و درنتیجه ارتقای سلامت افراد جامعه یاری می‌رسانند. این شرکت به عنوان یکی از پیشگامان مهم در صنعت دندانپزشکی، با چندین دهه سابقه در زمینه ساخت محصولات نوآورانه و باکیفیت مرتبط با دندان، در تسهیل پروسیجرهای درمانی دندانپزشکی نقش مهمی را ایفا نموده و قادر بوده است در طی سال‌های متمادی رضایت طیف وسیعی از مشتریان و همینطور مراجعین به مطب‌های دندانپزشکی را به خود جلب کند. به طور خلاصه این کمپانی خدمات زیر را در حوزه دندانپزشکی ارائه می‌دهد:

  • کیفیت بالای تجهیزات و مواد: کیفیت خدمات ارائه شده در مطب دندانپزشکی موضوعی است که بیش از هر چیز دیگری اولویت داشته و بنابراین دغدغه بسیاری از دندانپزشکان موفق به شمار می‌رود. کمپانی 3M با ارائه راهکارهای علمی پاسخگوی تمامی نیازهای بیماران و دندانپزشکان از اقصی نقاط جهان بوده و موجب تضمین سلامت دهان و دندان برای همگان می‌گردد.
  • پیشگیری از بروز عفونت: در حال حاضر و در دوره همه‌گیری بیماری کرونا، نیاز به کنترل بیماری‌ها‌ و پیشگیری از بروز اقسام مختلف عفونت بیش از هر زمان دیگری احساس می‌گردد. بیماران باید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب دندانپزشکی آسوده خاطر گردیده و ‌بتوانند با دیدی مثبت نسبت به درمان مشکلات دهان و دندان خود در این همه‌گیری اقدام کنند. 
  • در اینجا نیز کمپانی 3M با ارائه طیفی از راهکارها و مواد اولیه بهداشتی از قبیل کامپوزیت‌ها به دندانپزشکان کمک می‌کند تا خطر آلودگی محیطی را در مطب خود کاهش داده و از انتقال بیماری‌ها از طریق تجهیزات و مواد مصرفی خود جلوگیری نمایند.
  • اطمینان‌بخشی به بیماران: تجربه چندین و چند ساله کمپانی 3M در ساخت انواع کامپوزیت و مواد ترمیمی و همینطور تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی موجب اطمینان‌بخشی هرچه بیشتر به بیماران و افزایش نرخ بازگشت مجدد آن‌ها به مطب دندانپزشکی می‌گردد.
فناوری نانوفیلر حقیقی کامپوزیت 3M

کامپوزیت‌های 3M

شما می‌توانید بسته به تکنیک مورد استفاده و نحوه هندلینگ مد نظر خود، از میان طیف گسترده‌ای از کامپوزیت‌های میکرو یا نانوهیبرید به گزینش پرداخته و یا انتخاب خود را از بین محصولات ساخته شده با استفاده از فناوری نانوتکنولوژی واقعی مانند انواع کامپوزیت‌های فیلتک Filtek Supreme XTE و Filtek One انجام دهید. مزیت به کارگیری این فناوری از جنبه‌های زیبایی‌شناختی و همچنین میزان کنترل و پیش‌بینی‌پذیری کامپوزیت در حین کار کاملاً مشهود خواهد بود.

از زمان معرفی برند 3M Filtek Supreme، فرآیند پایش کیفیت در مورد مواد ترمیمی دندان توسط سازمان Dental advisor در جریان بوده و در طی این پایش بیش از ۳۰۰۰ ماده مختلف مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار گرفته‌ است. تاریخچه استفاده از برخی از این ترکیبات به بیش از ۱۵ سال قبل و همزمان با معرفی اولیه 3M Filtek Supreme بازمی‌گردد. این مواد ترمیمی صرفنظر از سایز ترمیم، عملکردی استثنایی را به نمایش می‌گذارند. از جمله برترین خصوصیات این کامپوزیت‌ها که موجب متمایز شدن آن‌ها از سایر نمونه‌های مشابه می‌گردد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی فوق‌العاده
  • خطر پایین شکستن و یا لب‌پر شدن کامپوزیت
  • حداقل میزان تغییر رنگ مارژینال
  • سایش اندک

کامپوزیت‌های 3M Filtek Supreme XT و Filtek Supreme XTE Universal Restorative در طول ۱۵ سال فعالیت خود از نظر عملکرد امتیازی معادل ۹۶ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

در ادامه به معرفی طبقه‌بندی‌های مختلف کامپوزیت‌های 3M پرداخته و از این طریق می‌کوشیم کاربردهای اصلی این کامپوزیت‌ها را در انجام پروسیجرهای ترمیمی دندان شرح دهیم. همینطور می توانید برای خرید کامپوزیت در برندها و قیمت های مختلف به این صفحه مراجعه کنید.

آشنایی با خمیر پالیش کامپوزیت در بهترین نوع و برند را در این مقاله از فروشگاه آنلاین دنتیوا بخوانید.

انواع کامپوزیت‌های دندانی ساخته کمپانی 3M

در طی سال‌های اخیر، کامپوزیت‌های میکرو و نانوهیبرید به عنوان جایگزینی پرکاربرد برای میکروفیل‌های قدیمی‌تر روی کار آمده و نقاط قوت مضاعفی را به این مواد ترمیمی افزوده‌اند. اما امروزه کمپانی 3M با به کارگیری فناوری نانوتکنولوژی واقعی، کامپوزیت‌هایی را به بازار عرضه کرده است که سلامت دهان را برای مدت طولانی حفظ نموده و ظاهری طبیعی و مشابه دندان خود فرد را برای بیماران رقم می‌‌زنند. بنابراین اگر بخواهیم خصوصیات این کامپوزیت‌ها را به طور مختصر شرح دهیم، باید به تقسیم‌بندی زیر توجه داشته باشیم:

  • نانوکامپوزیت‌ها: فناوری نانوفیلر حقیقی کامپوزیت 3M موجب استحکام بالا و حفظ ظاهر طبیعی دندان در ترمیم‌های انجام شده با این کامپوزیت‌ها می‌گردد. در حقیقت در این تکنولوژی جدید، نانوکلاستر (Nanocluster)هایی به کار رفته که در هنگام سایش دندان‌ها سطح همگن و صافی را برای ترمیم دندانی ایجاد می‌نمایند.
  • کامپوزیت‌های نانوهیبرید: کامپوزیت‌های نانوهیبرید، همانند نوع مشابه دیگری که پس از این شرح خواهیم داد (یعنی کامپوزیت میکروهیبرید) از ذرات (یا پارتیکل‌های) جداگانه با ابعاد کوچک و بزرگ تشکیل شده‌اند. با این تفاوت که در کامپوزیت نانوهیبرید، متوسط سایز پارتیکل‌ها کوچک‌تر است. از این کامپوزیت‌ها در تمامی انواع اقدامات ترمیمی و خصوصاً ترمیم‌های دندان‌های خلفی استفاده می‌شود.
  • کامپوزیت‌های میکروهیبرید: کامپوزیت‌های میکروهیبریدی نیز از تلفیقی از پارتیکل‌های جداگانه با ابعاد بزرگ و کوچک تشکیل شده و به این ترتیب میزان لودینگ فیلر را افزایش می‌دهند. این ساختار همچنین موجب افزایش استحکام و مقاومت در برابر ساییدگی می‌گردد. کامپوزیت‌های میکروهیبرید نیز در تمامی مصارف ترمیمی قابل استفاده بوده، اما با این حال بیشترین کاربرد آن‌ها در ترمیم دندان‌های خلفی مطرح است.
کامپوزیت فیلتک Z350 XT یونیورسال

اطلاعات جامع و کاربردی در مورد کامپوزیت‌های بالک فیل را در این مقاله از فروشگاه اینترنتی دنتیوا بخوانید.

کامپوزیت فلوی Filtek Z350 XT

این بحث را با معرفی مختصر کامپوزیت فیلتک Z350 به پایان می‌بریم. کامپوزیت یونیورسال فیلتک Z350 XT جزو محصولات پرفروش کمپانی 3M بوده و با برخورداری از خواص منحصر به فرد، کارکردهای متعددی را در انواع ترمیم‌های دندان به خود اختصاص داده است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه وب سایت دنتیوا از مشخصات و آخرین قیمت‌ فروش این کامپوزیت اطلاع حاصل کنید.

به طور کلی استفاده از این کامپوزیت نانوهیبرید 3M در موارد زیر توصیه می‌شود:

  • ترمیم‌های قدامی و خلفی مستقیم (ترمیم‌های کلاس ۱ تا ۵)
  • به عنوان بخشی از پروتکل دندانپزشکی غیرتهاجمی (MID)
  • استفاده در تکنیک ساندویچ با استفاده از متریال رزین گلاس آیونومر
  • کور بیلد آپ (Core build-up) و کاسپ بیلد آپ (Cusp build-up)
  • استفاده به عنوان اسپلینت دندان (Splinting)
  • ترمیم‌های قدامی و خلفی غیرمستقیم از قبیل اینلی، آنلی و ونیرها
  • به عنوان بیس/لاینر در ترمیم‌های مستقیم

اما علت محبوبیت این کامپوزیت چیست و چرا ما این محصول را برای معرفی به شما انتخاب نموده‌ایم؟ کامپوزیت فیلتک Z350 XT یونیورسال یک نانوکامپوزیت پرکاربرد با عملکرد عالی در دندانپزشکی است. این کامپوزیت از نظر زیبایی‌شناختی بر بسیاری از نمونه‌های‌ مشابه برتری داشته و برای ترمیم‌های قدامی ایده‌آل به شمار می‌آید. علاوه بر آن، این کامپوزیت از استحکام کافی برای ترمیم‌های خلفی نیز برخوردار است. برخی ویژگی‌هایی که این نانوکامپوزیت را متمایز می‌سازند عبارتند از:

  • شباهت ظاهری فوق‌العاده با دندان طبیعی فرد
  • امکان پالیش‌پذیری عالی و همینطور حفظ پالیش
  • جلای فوق‌العاده
  • رادیواپاسیته بالا
  • طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و اپاسیته‌های مختلف
  • خاصیت فلورسانس
  • سهولت در مصرف
  • هندلینگ استثنایی
  • ایده‌آل در ترمیم‌های تک‌رنگ به دلیل برخورداری از چندین رنگ بدنه

رنگ بندی کپسول‌ها و سرنگ‌های این محصول بر اساس میزان اپاسیته

با انواع سیلرهای دندانپزشکی در این مقاله از سایت دنتیوا آشنا شوید.

نکات مهم درباره کاربردهای اصلی کامپوزیت 3M

کامپوزیت‌ها جزئي لاینفک از فرآیندهای ترمیمی دندان خصوصاً در مواردی که ظاهر ترمیم اهمیت زیادی دارد به شمار می‌آیند. کمپانی‌های بسیاری این کامپوزیت‌ها را برای انواع مصارف مختلف از قبیل ترمیم‌های قدامی یا خلفی و نیز ترمیم‌های مستقیم یا غیرمستقیم در اختیار دندانپزشکان قرار می‌دهند.

از جمله معروف‌ترین این کمپانی‌ها می‌توان به کمپانی آمریکایی 3M اشاره کرد که با عرضه انواع کامپوزیت‌های میکروهیبرید، نانوهیبرید و نانوکامپوزیت‌ها تحولی شگرف را در عرصه درمان‌های ترمیمی دندان پدید آورده است. ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی کلی کامپوزیت‌های 3M، انواع مختلف این کامپوزیت‌ها و کاربردهای هر یک در دندانپزشکی ترمیمی پرداخته و مزایای استفاده از کامپوزیت‌های ساخته این شرکت را برشماریم. شما می‌توانید پرفروش‌ترین محصولات کمپانی 3M در زمینه کامپوزیت و دیگر تجهیزات دندانپزشکی را در فروشگاه دنتیوا بیابید.  

کلیه دندانپزشکان از سراسر کشور می‌توانند برای خرید مواد دندانپزشکی از فروشگاه  مواد و تجهیزات دندانپزشکی دنتیوا بهترین مواد و تجهیزات دندانپزشکی را خریداری کنند. مزایای خرید از دنتیوا شامل پرداخت آسان، پشتیبانی 24 ساعته، ضمانت اصالت کالا و ارسال سریع است. تیم کارشناسان ما آماده پاسخگویی به هرگونه از سؤالات شما خریداران است.

می‌توانید از طریق شماره 09376316184 با ما در دنتیوا در ارتباط باشید.

یکی از محبوب‌ترین انواع کامپوزیت دندان، کامپوزیت 3M نام دارد که توسط کمپانی چندملیتی 3M تولید و به بازار عرضه می‌گردد. مقر اصلی این شرکت در ایالات متحده امریکا واقع شده است. این کامپوزیت‌ها نقاط قوت مهمی از قبیل زیبایی، استحکام و کاربرد وسیع و همه‌جانبه را به اقدامات ترمیمی قدامی یا خلفی دندان‌ها بخشیده و موفقیت درمان ترمیمی را تضمین می‌نمایند.

این کمپانی خدمات مختلفی شامل کیفیت بالای تجهیزات و مواد، پیشگیری از بروز عفونت و اطمینان‌بخشی به بیماران در حوزه دندانپزشکی ارائه می‌کند.

از جمله برترین خصوصیات این کامپوزیت‌ها که موجب متمایز شدن آن‌ها از سایر نمونه‌های مشابه می‌گردد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی فوق‌العاده
  • خطر پایین شکستن و یا لب‌پر شدن کامپوزیت
  • حداقل میزان تغییر رنگ مارژینال
  • سایش اندک

انواع کامپوزیت‌های برند 3M عبارتند از نانوکامپوزیت‌ها، کامپوزیت‌های نانوهیبرید و کامپوزیت‌های میکروهیبرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *