طول عمر کامپوزیت سارمکو چقدر است؟ این سوالی است که ممکن است برای همه افراد در هنگام انجام درمان با کامپوزیت پیش بیاید. درباره ی کیفیت و عمر کامپوزیت سارمکو باید بگوییم افرادی که به دنبال محصولات خاص هستند می توانند این برند را انتخاب کنند زیرا در طولانی مدت می تواند زیبایی خود را حفظ نماید. البته سارمکو در موارد دیگر هم از ویژگی های بسیار جذابی برخوردار است. این برند دارای طیف گسترده ای از رنگ ها می باشد. در این مطلب قصد داریم ماندگاری یا طول عمر کامپوزیت سارمکو را مورد بررسی قرار دهیم و توضیح دهیم چرا سارمکو انتخاب بیشتر دندانپزشکان می باشد.

طول عمر کامپوزیت سارمکو چقدر است؟

برخی از کامپوزیت ها وجود دارند که مدت زمان کوتاهی دوام می آورند اما رنگ ثابتی دارند، برخی دیگر هم از طول عمر بیشتری برخوردار هستند اما ممکن است رنگ آن ها به مرور زمان دچار تغییرات شود. اما تعداد کمی از برندهای مختلف وجود دارند که در کنار طول عمر بالا می توانند رنگ ثابتی را به افراد ارائه کنند. کامپوزیت سارمکو Saremco یکی از این موارد شناخته می شود. طول عمر این نوع کامپوزیت مانند بیشتر همتایان آن بین 5 تا 8 سال گزارش شده است. اما کامپوزیت سارمکو در کنار طول عمر بالا از رنگ ثابت هم برخوردار است که این ویژگی را در بیشتر نمونه ها مشاهده نمی کنیم. کامپوزیت ها به عنوان محصولاتی شناخته می شوند که از ان ها برای بهبود شکستگی و ترمیم دندان های از دست رفته کمک می گیرند. بنابراین نتیجه و ظاهر طبیعی در کنار مدت زمانی که می تواند این ظاهر حفظ شود بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین طول عمر کامپوزیت ها سارمکو در کنار انتخاب رنگ مناسب در زمانی که قصد ترمیم دندان دارید بسیار مهم می باشد.

کشور سازنده کامپوزیت سارمکو

کامپوزیت سارمکو به عنوان یکی از برندهای معتبر می باشد که توسط کشور سوئیس تولید می گردد. معمولا افرادی که به دنبال برندهای معتبر کامپوزیت هستند به سمت برندهای سوئیسی می روند. در حال حاضر برند سارمکو به عنوان محبوب ترین و شناخته شده ترین برند در بین دندانپزشکان ایرانی است. بی شک همه ی ما به این موضوع واقف هستیم که هیچ کدام از برندهای اروپایی که در زمینه تولید کامپوزیت دندان فعالیت می کنند نمی توانند به پای برند های سوئیسی برسند. معمولا برند سارمکو را با یک برند آلمانی با نام ایووکولار مورد مقایسه قرار می دهند. ویژگی های منحصر به فردی که در کامپوزیت سوئیسی سارمکو وجود دارد موجب شده ه بیشتر دندانپزشکان علاقه داشته باشند از این محصول برای درمان بیماران ود استفاده کنند.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم مهمترین دلیل استفاده از کامپوزیت های سوئیسی نظیر سارمکو کیفیت و ماندگاری بالای این محصولات می باشد. همانطور که می دانید برندهای سوئیسی مزایایی دارند که باعث شده است افراد آن ها را نسبت به دیگر برندهای موجود در بازار ترجیح دهند. ایووکولاریک IVOCLAR VIVADENT یکی از برندهای آلمانی است که با سارمکو مقایسه می شود.

نکته جالبی که در رابطه با برند سوئیسی سارمکو وجود دارد این است که قدرت شکل گیری کامپوزیت در این برند بسیار بالا می باشد، در عین حال از قدرت چسبندگی پایین برخوردار است و به تجهیزات دندانپزشکی نمی چسبد. همین امر باعث می شود که قدرت کاهش خطاهای احتمالی بسیار زیاد باشد. همین امر باعث شده که کامپوزیت های سوئیسی بسیار مورد توجه واقع شوند.

مقایسه  طول عمر کامپوزیت سارمکو و دیگر کامپوزیتها

درباره ی مقایسه طول عمر کامپوزیت سارمکو با دیگر نمونه های مشابه باید بگوییم که این نوع کامپوزیت به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارد در بسیاری از دندانپزشکی ها مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت های سوئیسی مانند سارمکو به علت عدم چسبندگی که دارند به تجهیزات دندانپزشکی نمی چسبند. این نوع کامپوزیت در مقایسه با سایر نمونه های مشابه از کمترین اثر آلرژی برخوردار است، همچنین در کنار شکل پذیری آسان دارای قابلیت ماندگاری بالایی نیز می باشد. همین امر باعث شده محبوبیت سارمکو نسبت به سایر برندها افزایش پیدا کند. در ادامه قصد داریم این محصول را با نمونه های مشابه آمریکایی یعنی کامپوزیت های برند اولترادنت و بیسکو به مقایسه بپردازیم.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم طول عمر کامپوزیت سارمکو بسیار مورد توجه می باشد. معمولا کامپوزیت هایی که در بازار مشاهده می شوند دارای عمری 3 ساله هستند. با گذشت این زمان معمولا کامپوزیت ها نیاز به تعویض دارند. اما کامپوزیت های سوئیسی مانند سارمکو به دلیل ساختار فوق العاده ای که دارند دارای عمر متوسط 5 ساله می باشند. رزین به کار رفته در این محصول بسیار باکیفیت می باشد و همین امر به طول عمر کامپوزیت کمک زیادی می کند. این نوع کامپوزیت بعد از قرارگیری در دهان حالت سفتی به خود می گیرد و می تواند این حالت را تا مدت ها حفظ کند. در ادامه مقایسه این برند با محصولات آمریکایی سارمکو از قیمت مناسبی برخوردار است.

ساختار کامپوزیت های تولید شده توسط سارمکو بسیار باکیفیت می باشد و از شفافیت و زیبایی بسیار زیادی برخوردار هستند. در مقایسه با دیگر برندها کمپانی سارمکو توجه زیادی بر روی شفافیت مواد خود داشته است تا بتواند این محصول را مشابه مینای دندان طراحی کند. دقت داشته باشید این موضوع از نظر بیماران بسیار حائز اهمیت می باشد. کامپوزیت های سارمکو با استفاده از متریال متاکریلات ساخته شده اند بنابراین بیشتر سازگاری را با دندان بیماران دارد. همین امر موجب می شود در کنار استحکام بسیار بالا، به بهترین نحو ممکن به دندان ها بچسبند. علاوه بر این موارد کامپوزیت های تولید شده توسط کمپانی سارمکو سوئیس دارای میکروفیلر می باشد که امکان پرکردن حفره های کوچک را به وجود آورده است.

قیمت کامپوزیت سارمکو

یکی از مهمترین فاکتورها پس از طول عمر برای افرادی که قصد استفاده از درمان کامپوزیت را دارند قیمت می باشد. همانطور که می دانید کامپوزیت های تولید شده توسط کمپانی سارمکو علاوه بر کیفیت و ماندگاری بسیار بالا از قیمت مناسبی هم برخوردار است. قیمت کامپوزیت های سوئیسی از نمونه های کره ای و ژاپنی بیشتر است و با نمونه های اروپایی و امریکایی تقریبا در یک رده قرار دارند. با توجه به عملکرد و کیفیت این محصول از نظر کارشناسان این نوع کامپوزیت از قیمت مناسبی برخوردار می باشد. نکاه ای که باید به ان اشاره کنیم با توجه به نوسانات بازار ارز قیمت مشخصی نمی توانیم قید کنیم. نکته ی دیگر این که قیمت کامپوزیت ها به واحدهای دندان مورد نیاز افراد نیز بستگی دارد.

رنگ کامپوزیت سارمکو

همانطور که قبلا اشاره کرده ایم سارمکو از لحاظ تنوع رنگ از گستردگی بسیار زیادی برخوردار می باشد. این کمپانی کامپوزیت ها را در طیف رنگی بسیار متنوعی ارائه می کند به این ترتیب بیماران قادر هستند به بهترین نحو ممکن کامپوزیت هایی را انتخاب کنند که با رنگ دندان ان ها در هماهنگی کامل باشد. کمپانی سارمکو، با کمک پژوهش های علمی و استفاده از تکنولوژی روز دندانپزشکی، سعی کرده تا رنگ‌هایی را ارائه به بیماران دهد که  بتواند به بهترین نحو ممکن با رنگ دندان‌های طبیعی آن ها سازگاری داشته باشند و در نهایت با انتخاب این نوع کامپوزیت، افراد می توانند از ظاهری طبیعی و بدون نقص را برای دندان‌های خود برخوردار شوند.

با توجه به اینکه سارمکو دارای طیف رنگی بسیار وسیعی می باشد این امکان برای بیماران فراهم شده است که بتوانند علاوه بر انتخاب رنگ مناسب از ترمیم زیبا و طبیعی دندان های خود بهره مند شوند. رنگ کامپوزیت سارمکو شامل در طیف گسترده ای از رنگ ها و سایه های سفید، شفاف و نقاط رنگی ارائه شده است. این امر باعث می شود تا دندان ها به شکل طبیعی بازسازی شوند و در کنار زیبایی با چهره ی بیماران هماهنگ باشند. در حقیقت می توانیم ادعا کنیم که تنوع بالای رنگ در کامپوزیت سارمکو و قیمت مناسب آن در کنار انعطاف پذیری بالایی که دارد می تواند به افراد در خلق دندان های طبیعی و زیبا کمک زیادی کند. می توانید با استفاده از این محصول به شکل کاملا طبیعی به بازسازی دندان های خود بپردازید.

برای نامگذاری رنگ های کامپوزیت دندانی از سیستم های مختلفی استفاده می شود. سیستم رنگبندی که برای سارمکو استفاده می شود با عنوان ویتا 16 رنکه می باشد که در تمام دنیا شناخته شده می باشد. این سیستم توسط دندانپزشکان ایتالیایی ابداع و نامگذاری شده است. در حقیقت این سیستم به عنوان یک معیار و استاندارد بین المللی شناخته می شود که از آن برای تعیین رنگ های کامپوزیت استفاده می کنند. معمولا این سیستم را جهت تطبیق دادن رنگ کامپوزیت ها با دندان های طبیعی مورد استفاده قرار می دهند. در حقیقت طیف رنگی ویتا شامل یک مجموعه ی 16 عددی می باشد که آن را با استفاده از اعداد نشان می دهند. رنگ های اصلی ویتا شامل موارد زیر می باشند.

  • A1, A2, A3, A3.5, A4 : رنگ‌هایی که به شکل سفید و طبیعی هستند.
  • B1, B2, B3, B4 :این رنگ‌های کمی زردتر از سفیدی هستند.
  • C1, C2, C3, C4 : این رنگ‌های کمی به سمت خاکستری تمایل دارند.
  • D2, D3, D4: این طیف از رنگ‌های تیره‌تر و قهوه‌ای تر از دیگر نمونه ها به نظر می رسند.

البته باید دقت داشته باشید که طیف رنگی ویتا دارای رنگ های اضافی مانند R و Bleach هم می باشد. نکته ی مهم این است که دو رنگ اخیر را برای موارد خاص به کار می برند. رنگ R به معنای بسیار روشن هست و مورد دوم یا همان Bleach به معنی سفید می باشد. در انتها باید بگوییم که سارمکو از طیف رنگی ویتا استفاده می کند همین امر باعث شده که این نوع کامپوزیت از همه ی طیف های رنگی طبیعی برخوردار باشد.

سخن پایانی

در این مبحث به معرفی و بررسی ماندگاری و طول عمر کامپوزیت سارمکو پرداختیم. این مدل پرطرفدار کامپوزیت را با دیگر نمونه ها مقایسه کردیم. اما نکته ی مهمی که در رابطه با این محصول وجود دارد، این است که باید هنگام خرید کامپوزیت های سارمکو به اصل بودن آن توجه کنیم و آن را از مراکز معتبر نظیر دنتیوا خریداری کنیم. با توجه به اهمیت اورجینال بودن این محصولات هنگام خرید نهایت دقت را به کار ببندید. می توانید پیش از خرید کامپوزیت از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیزید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *