این روز‌ها با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تولید انواعی از ابزار و وسائل مختلف الکترونیکی، کار انسان بابت برخی از فعالیت‌ها راحت‌تر شده. تا جایی که این پیشرفت به ابزار پزشکی هم رسیده و در این زمینه ابزار‌هایی تولید می‌شود که روز به روز محبوبیتش بین پزشکان دنیا بیشتر می‌شود. یکی از این ابزار‌ها، لایت کیور دندان پزشکی است. اگر قصد خرید لایت کیور دندان پزشکی در بهترین نوع و برند را دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با دید بازتری نسبت به خرید اقدام کنید. اگر هم هنوز اطلاعات لازم در مورد ماهیت این ابزار ندارید بازهم این مقاله می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

لایت کیور دندان پزشکی چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد، پیشرفت تکنولوژی در عرصه ابزارات پزشکی به خصوص دندان پزشکی به سرعت در حال افزایش است. این ابزار‌ها هر کدام کارایی خاصی دارند که فعالیت دندان پزشک را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همچنین کار را برای او را راحت‌تر می‌کند.

در خصوص لایت کیور ابتدا باید به کامپوزیت اشاره کنیم. حتما لغت کامپوزیت به گوش‌تان خورده و یا حتی خودتان یا اطرافیانتان دندان کامپوزیت شده دارید. کامپوزیت مواد خمیری شکلی است که نقش آن پر کردن دندان‌های خراب و جلوگیری از پوسیدگی و میکروب زایی آن‌ها است.

اگر دندانی خراب و یا شکسته باشد، به احتمال زیاد تنها راه چاره برای درمان، کامپوزیت کردن آن است که عملی بسیار رایج و همه گیر است و اکثر دندان پزشکی‌های دنیا این روش از درمان را پیش می‌گیرند.

کامپوزیت در واقع نوعی مواد است که برای حالت گرفتن در دندان و در آمدن به شکل آن، حالت خمیری دارد. اما مواد کامپوزیت نباید همیشه به شکل خمیر بماند، زیرا حالت خودش را از دست می‌دهد و از دندان می‌ریزد. در این موقعیت، ابزار مهمی به نام دستگاه لایت کیور دندان پزشکی کاربرد خودش را نشان می‌دهد.

لایت کیور دندان پزشکی، وظیفه سفت کردن مواد کامپوزیت در دندان را دارد. پزشک با استفاده از این دستگاه کامپوزیت را سفت می‌کند و از ریخته شدن آن جلوگیری می‌کند.

علت اینکه نام این دستگاه لایت کیور است به نحوه کارکرد آن با استفاده از نور بر می‌گردد. این دستگاه از خودش نوری تولید می‌کند که باعث سفت شدن مواد کامپوزیت می‌شود. پزشک با نزدیک کردن این دستگاه و قرار دادن نور آن به سمت مواد کامپوزیت، باعث سفت شدن مواد خمیری می‌شود.

این نور به گونه‌ای است که تقریبا هیچ گونه ضرری برای بیمار ندارد؛ ولی با این حال پزشکان سعی می‌کنند این نور را در معرض جا‌های حساس دهان قرار ندهند، هرچند که در این صورت هم ضرری برای بیمار ندارد.

کامپوزیت دندان

برای بالا بردن عمر کامپوزیت هایتان حتما مقاله ۹ روش برای مراقبت از کامپوزیت دندان در وب سایت دنتیوا مطالعه فرمایید.

لایت کیور ال ای دی یا هالوژنی؟

به طور کلی دستگاه لایت کیور از نظر نور، به دو نوع ال ای دی و هالوژنی تقسیم می‌شود. لایت کیور ال ای دی محبوبیت بیشتری نسبت به لایت کیور هالوژنی دارد. این محبوبیت بالا به دلیل برخی از ویژگی‌های خاص لایت کیور ال ای دی است.

لایت کیور ال ای دی بر خلاف هالوژنی، نیازی به خنک کننده ندارد و به همین دلیل کم مصرف‌تر از لایت کیور هالوژنی است.

لایت کیور در بهترین نوع و برند

راهنمای خرید انواع هندپیس دندانپزشکی را در این مقاله از سایت دنتیوا مطالعه کنید.

نکات مهم قبل از خرید لایت کیور دندان پزشکی

اگر قصد خرید لایت کیور دارید ولی هنوز اطلاعاتی لازم را در خصوص خرید این دستگاه را ندارید، حتما این قسمت مقاله را مطالعه کنید. قبل از خرید لایت کیور نکاتی وجود دارد که باید به آن توجه کنید تا بعد از خرید دچار مشکل و یا پشیمانی نشوید.

شدت تابش

موضوعی که در خصوص دستگاه لایت کیور دندان پزشکی اهمیت دارد، بحث زمان است. فرض کنید پزشکی قرار است با این دستگاه مواد کامپوزیت بیماری را کیور یا سفت کند، اینکه چقدر زمان می‌برد و طول می‌کشد تا مواد در حد مورد نیاز سفت شود، اهمیت بسیار بالایی دارد و از عواملی است که تاثیرش به میزان و شدت تابش دستگاه لایت کیور بر می‌گردد.

شدت تابش دستگاه لایت کیور با معیار مگاوات بر سانتی متر مربع (mv/cm²) سنجیده می‌شود. به عنوان مثال، دستگاه لایت کیوری که شدت تابش آن 2000 مگاوات بر سانتی متر است، حدودا تا 10 ثانیه مواد کامپوزیت را سفت می‌کند. هر چند این زمان کاملا متغیر(حتی تا ۳ ثانیه)است و تحت تاثیر عوامل دیگری می‌تواند تغییر کند.

 پس به طور کلی، هنگام خرید لایت کیور به شدت تابش آن توجه کنید. این میزان کاملا بستگی به نوع استفاده شما از لایت کیور دارد. لایت کیور تنها برای سفت کردن مواد کامپوزیت نیست؛ بلکه گاهی برای تشخیص بیماری‌ها دهان و دندان و کیور کردن انواع مختلفی از مواد استفاده می‌شود. برای اینکه بدانید برای فعالیت مورد نظر چه مقدار شدت تابش نیاز دارید، این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی همیشه در بین تمام محصولات الکترونیکی و دیجیتال، یک عنصر مهم و قابل توجهی بوده که عامل اعتماد مشتری به کارکرد دستگاه است. ساختار یک دستگاه الکترونیکی به گونه‌ای است که یا به دلیل عدم آگاهی کافی در مورد نحوه کارکرد دستگاه و یا به دلایل دیگر، ممکن است دچار خرابی شود. بنابراین در این موقعیت، گارانتی و خدمات پس از فروش اهمیت قابل توجهی پیدا می‌کند.

اگر برای خرید دستگاه لایت دندان پزشکی انتخاب‌های متعددی دارید و لیستی از تمام فروشندگان تهیه کردید، سراغ فروشندگانی بروید که دارای مزایای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند. این موضوع بسیار اهمیت دارد؛ پس حتما داشتن گارانتی را جدی بگیرید تا بی دلیل هزینه متقبل نشوید.

ظاهر دستگاه لایت کیور

لایت کیور دندان پزشکی در مدل‌ها و اشکال مختلفی ساخته می‌شود. انتخاب یک مدل مناسب بستگی به طرز استفاده شما و دلیل استفاده بر می‌گردد. ممکن است با یک مدل به راحتی بتوانید کار کنید ولی با مدل دیگر راحت نباشید.

بعضی از لایت کیور‌ها به صورت تفنگی هستند و بعضی دیگر به شکل قلمی. اینکه کدام مدل برای شما مناسب است، موضوعی شخصی است و خودتان باید انتخاب کنید. حتما قبل از خرید، لایت کیور را در دستتان بگیرید و آن را امتحان کنید و بررسی کنید و ببینید کدام مدل در دست شما راحت‌تر قرار می‌گیرد.

هرچند که شکل ظاهری دستگاه اهمیت به نسبت کمتری نسبت به مشخصات فنی آن دارد. بنابراین قبل از هرچیزی سعی کنید به کارکرد و مشخصات فنی دستگاه توجه کنید تا بتوانید به درستی و بدون ایراد از آن برای فعالیت‌های دندان پزشکی خود استفاده کنید.

 

خرید لایت کیور دندانپزشکی

جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

قیمت لایت کیور دندان پزشکی

اما از بحث ماهیت دستگاه لایت کیور و نکات قبل از خرید که بگذریم، به بحث قیمت انواع لایت کیور دندان پزشکی می‌رسیم که بحث بسیار مهمی است. بازار ابزار پزشکی تا حدودی به بازار دیگر لوازم شباهت دارد و مانند آن‌ها هم بازار گران فروشی دارد و هم بازار ارزان فروشی. از طرفی بحث اصل و تقلبی بودن دستگاه تاثیر زیادی روی قیمت می‌گذارد. بنابراین اگر جایی این دستگاه را با قیمت بسیار پایینی مشاهده کردید، بدانید که یا تقلبی است و یا برند آن به اندازه کافی مشهور نیست.

بنابراین سعی کنید از مراجع و مراکزی خرید کنید که سابقه طولانی در این زمینه دارند و مشتریان آن سالهاست که از محصولات و خدمات آن‌ها راضی هستند. همچنین از مزایای گارانتی و خدمات پس از فروش بر خوردار هستند.

اما غیر از بحث اصل و تقلبی بودن دستگاه، عوامل دیگری نیز وجود دارد که روی قیمت لایت کیور تاثیر می‌گذارد. به طور کلی قیمت لایت کیور از 2 میلیون تومن تا ۷۰میلیون و بیشتر قیمت گذاری می‌شود. در ادامه به برخی از عوامل موثر در قیمت لایت کیور اشاره می‌کنیم.

نوع لایت کیور ( سیمی و بی سیم)

یکی از عوامل موثر در قیمت گذاری دستگاه لایت کیور، سیمی بودن یا غیر سیمی بودن آن است. طبیعتا لایت کیور سیمی نسبت به لایت کیور غیر سیمی قیمت مناسب‌تری دارد. لایت کیور غیر سیمی به وسیله شارژر قابل شارژ است. اینکه چه نوع لایت کیور را برای خرید انتخاب کنید، کاملا به شما بر می‌گردد.

ال ای دی یا هالوژنی

یکی دیگر از عواملی که در قیمت لایت کیور تاثیر می‌گذارد، نور آن است که یا ال ای دی است و یا هالوژن. نور ال ای دی قیمت بالاتری نسبت به نور هالوژنی دارد. دلیل این قیمت بالا به تقاضای زیاد و محبوبیت این نوع لایت کیور بر می‌گردد. همچنین ظاهرا ساختار لایت کیور ال ای دی، پر هزینه تر از هالوژنی است.

مدل و برند آن

از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت دستگاه لایت کیور دندان پزشکی، مدل و برند آن است. این موضوع در خصوص همه محصولات وجود دارد و متقاضیان، سراغ برندی می‌روند که کارایی بیشتر و مزایای بهتری داشته باشد و در نتیجه، به علت تقاضای زیاد، شرکت سازنده قیمت را بالاتر می‌برد. هر چه برند محبوب‌تر و مطرح‌تر باشد از قیمت بیشتری برخوردار است. البته همیشه اینگونه نیست.

از برند‌های مطرح لایت کیور می‌توان به الترادنت آمریکا،دنت لایت آمریکا،پریمیوم پلاس ، وودپکر و …اشاره کرد.

زمان عرضه و تقاضا

این عامل تقریبا روی قیمت بیشتر محصولات تاثیر می‌گذارد. اگر در یک فصلی عرضه دستگاه لایت کیور بدون مشکل و با تعداد مورد نیاز صورت بگیرد، در آن فصل قیمت‌ها پایین خواهد بود و نیازی نیست با قیمت نجومی اقدام به خرید لایت کیور کنید.

اما اگر در فصلی دیگر عرضه با مشکل مواجه شود و تولید کنندگان نتوانند به مقدار لازم محصول تولید کنند، قیمت به صورت نجومی افزایش پیدا می‌کند.

اینکه چه زمانی موقع خرید با قیمت مناسب است به بروز بودن شما بر می‌گردد. شما باید هر روز طی یک مدت زمانی مشخص، قیمت‌ها را بررسی کنید و فرصت یابی کنید. اگر هم مشکلی با قیمت بالا ندارید، نیازی به این کار نیست.

اتوکلاو دندانپزشکی چیست و چه کاربردی دارد را در این مقاله از سایت دنیتوا مطالعه کنید.

انواع لایت کیور

سخن آخر

قبل از خرید لایت کیور دندان پزشکی، حتما نیاز به داشتن اطلاعات دقیق دارید تا با دید بازتری نسبت به خرید اقدام کنید و دچار پشیمانی پس از خرید نشوید. در این مقاله سعی شد تا اطلاعات کلی و لازم در مورد لایت کیور دندان پزشکی به شما ارائه شود. با این وجود اگر هنوز ابهامی در این زمینه وجود دارد، می‌توانید در قسمت نظرات، سوال خود را بپرسید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگو شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *