اسپاتول‌ها نوعی از ابزارهای دستی بسیار کاربردی در مطب‌های دندان‌پزشکی هستند که ممکن است یک طرفه و یا دو طرفه باشند. از اسپاتول‌ها به منظور مخلوط‌کردن مواد و همچنین انتقال مواد خمیری به داخل دهان بیمار استفاده می‌شود. در ادامه راجع‌به این ابزار بیشتر توضیح می‌دهیم.

اسپاتول دندان‌پزشکی چیست

اسپاتول چیست؟

اسپاتول دندانپزشکی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار در مطب‌های دندان‌پزشکی و لابراتوارهای دندان‌سازی است که شما از همان دوران دانشجویی نیز به آن نیاز دارید.

اسپاتول ابزاری شبیه به قاشق است که در کمال سادگی کاربردهای فراوانی دارد. معمولا اسپاتول‌ها دو طرف هستند، یک طرف آن‌ها به شکل قاشقکی است که برای برداشتن مواد کاربرد دارد و طرف دیگر یک تیغه پهن برای خردکردن و نرم‌کردن مواد است.

اسپاتول چه کاربردهایی دارد؟

اسپاتول‌های دندانپزشکی یکی از ابزارهای اصلی آزمایشگاهی هستند و از آن‌ها برای برداشتن مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

علاوه بر این تیغه تیز آن‌ها برای خراش‌دادن و یا پاک‌کردن رسوبات کاربرد دارد. اسپاتول‌ها در مطب‌های دندان‌پزشکی و لابراتوارهای دندان‌سازی به منظور نرم‌کردن مواد سیمانی، موم‌ها و قالب‌ها به کار برده می‌شوند.

کاربرد اسپاتول دندان‌پزشکی

برای آشنایی با انواع فورسپس دندانپزشکی کلیک کنید و برای خرید فورسپس دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

انواع اسپاتول کدام اند؟

اسپاتول‌ها بر اساس جنس انواع مختلفی دارند. انواع اسپاتول از نظر جنس شامل:

  • اسپاتول‌های فلزی
  • اسپاتول‌های پلاستیکی
  • اسپاتول‌های چینی

در این بین اسپاتول‌های فلزی در مطب‌های دندان‌پزشکی بیشتر استفاده می‌شوند. اسپاتول‌های فلزی معمولا از جنسی ساخته می‌شوند که در برابر زنگ‌زدگی مقاوم باشد.

برای مثال اسپاتول دهانی باریک فتاح طب موجود در سایت دنتیوا، دارای یک روکش تیتانیومی است که باعث شده تا چسبندگی بین اسپاتول و مواد کامپوزیت به صفر برسد و کار با آن بسیار راحت باشد. این اسپاتول‌ها دارای مقاومت بالایی در برابر مواد اسیدی، آب جوش و سایر مواد حلال هستند.

اسپاتول‌های پلاستیکی عمدتا از جنس PTFE ، پلی‌آمید و یا پلی‌استایرن هستند و معمولا پس از مصرف دور انداخته می‌شوند. به این ترتیب اگر به دنبال خرید اسپاتول دندان‌پزشکی هستید، باید اسپاتول‌های فلزی باکیفیت بخرید. این اسپاتول‌ها را می‌توان پس از استفاده ضدعفونی و استریلیزه کرد، به این ترتیب امکان انتقال بیماری‌ها از طریق آن‌ها به صفر می‌رسد.

اسپاتول های فلزی دندانپزشکی

مزایای خرید اسپاتول از دنتیوا

شما به عنوان یک متخصص و دندان‌پزشک حتما در جریان هستید که تهیه ابزار باکیفیت برای مطب دندان‌پزشکی امری بسیار ضروری است و بخشی از موفقیت آینده کاری شما به تهیه ابزار باکیفیت بستگی دارد.

به این ترتیب برای خرید اسپاتول و سایر ابزارهایی که وجود آن‌ها در مطب دندان‌پزشکی ضروری است، باید به اندازه کافی تحقیق کنید تا بهترین مدل‌های موجود در بازار را بخرید.

یکی از نکات مهمی که در خرید ابزار باکیفیت به شما کمک می‌کند، انتخاب یک فروشگاه معتبر است. فروشگاه‌های معتبری که به صورت تخصصی به فروش مواد دندان‌پزشکی مشغول هستند، انتخاب بسیار خوبی برای خرید تجهیزات و ابزارهای دندان‌پزشکی هستند.

دنتیوا یکی از فروشگاه‌های معتبری است که به صورت تخصصی به فروش تجهیزات لازم مطب‌های دندان‌پزشکی می‌پردازد. برای خرید انواع اسپاتول دندان‌پزشکی می‌توانید به سایت دنتیوا مراجعه کنید. پرداخت آسان، صرفه‌جویی در وقت و زمان، تضمین اصالت کالا و پشتیبانی بی‌نظیر از مزایای خرید از دنتیوا است.

اسپاتول‌های پلاستیکی دندانپزشکی

برای مطالعه درباره بهترین برند خمیر پالیش کامپوزیت اینجا و برای خرید خمیر پالیش کامپوزیت اینجا کلیک کنید.

انواع اسپاتول‌های موجود در سایت دنتیوا

از جمله اسپاتول‌هایی که می‌توانید از دنیتوا تهیه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسپاتول محکمه سایز کوچک و بزرگ

اسپاتول دهانی پهن

اسپاتول دهانی باریک

اسپاتول دهانی متوسط

اسپاتول دهانی

قلم کامپوزیت (اسپاتول-برنیشر)

قلم کامپوزیت هالو (اسپاتول محکمه سر کج)

قلم کامپوزیت (اسپاتول محکمه و برنیشر)

با خرید این محصولات از دنتیوا، می‌توانید لذت یک خرید مطمئن و به‌صرفه را تجربه کنید. دنتیوا تلاش کرده تا بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات و ابزار دندان‌پزشکی را در اختیار شما دندان‌پزشکان عزیز قرار دهد.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی یکی دیگر از ابزارهای مهم مطب‌های دندان‌پزشکی یعنی اسپاتول دندان‌پزشکی، کاربرد و انواع آن پرداختیم. این ابزار با اینکه طراحی ساده‌ای دارد، اما کاربردهای فراوانی داشته و خرید آن بسیار مهم است. اسپاتول دندان‌پزشکی را باید از مراکز معتبری نظیر سایت دنتیوا تهیه کنید.

ezpostings

اسپاتول دندانپزشکی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار در مطب‌های دندان‌پزشکی و لابراتوارهای دندان‌سازی است. اسپاتول ابزاری شبیه به قاشق و معمولا دو طرفه است. یک طرف آن‌ها به شکل قاشقکی است که برای برداشتن مواد کاربرد دارد و طرف دیگر یک تیغه پهن برای خردکردن و نرم‌کردن مواد است.

اسپاتول‌های دندانپزشکی یکی از ابزارهای اصلی آزمایشگاهی هستند و از آن‌ها برای برداشتن مواد شیمیایی استفاده می‌شود. علاوه بر این تیغه تیز آن‌ها برای خراش‌دادن و یا پاک‌کردن رسوبات کاربرد دارد. اسپاتول‌ها در مطب‌های دندان‌پزشکی و لابراتوارهای دندان‌سازی به منظور نرم‌کردن مواد سیمانی، موم‌ها و قالب‌ها به کار برده می‌شوند.

انواع اسپاتول از نظر جنس شامل اسپاتول‌های فلزی، اسپاتول‌های پلاستیکی و اسپاتول‌های چینی است.

از جمله اسپاتول‌هایی که می‌توانید از دنیتوا تهیه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسپاتول محکمه سایز کوچک و بزرگ، اسپاتول دهانی پهن، اسپاتول دهانی باریک، اسپاتول دهانی متوسط، قلم کامپوزیت (اسپاتول-برنیشر)، قلم کامپوزیت هالو (اسپاتول محکمه سر کج) و قلم کامپوزیت (اسپاتول محکمه و برنیشر).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *