رفتن به دندانپزشکی برای سفیدکردن دندان‌ها برای خیلی از افراد کار زمان‌بر و پر هزینه‌ای محسوب می‌شود؛ به‌ همین دلیل قلم سفیدکننده‌ی دندان به علت مزایایی که دارد این روزها مورد توجه کاربران قرار گرفته‌ است.  قلم سفیدکننده‌ی دندان به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون مراجعه به دندانپزشکی دندان‌های خود را سفید کنند. با تمام این اوصاف آگاهی از مزایا و معایب استفاده از این ابزار ضروری است. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب استفاده از قلم سفیدکننده‌ی دندان و همچنین طرز استفاده‌ی صحیح از آن، خواهیم پرداخت.

قلم سفیدکننده‌ی دندان چیست؟

این روزها داشتن دندان‌هایی سفید نقش مهمی را در زیبایی لبخند و چهره ایفا می‌کنند. با افزایش اهمیت زیبایی و بهداشت دهان و دندان، بسیاری از افراد به دنبال روشی سریع و موثر برای سفیدکردن دندان‌ها هستند. در این میان قلم‌های سفید کننده که با نام‌های لاک دندان و یا کیت‌های سفیدکننده هم شناخته می‌شوند به‌عنوان یک ابزار محبوب در دسترس هستند. اصلا قلم سفیدکننده‌ی دندان چیست؟ قلم سفیدکننده‌ی دندان یک  ابزار کوچک و قابل‌حمل است و سری برس‌ مانند دارد و برای سفیدکردن دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قلم‌ها معمولا دارای پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید هستند که با اکسیداسیون رنگدانه‌های موجود در دندان موجب سفیدکردن دندان‌ها می‌شوند.

قلم سفید کننده دندان

مزایای قلم سفید‌کننده‌ی دندان

هر ابزاری که به بازار معرفی می‌شود مزایا و معایبی دارد. شناخت این مزایا و معایب به ما کمک می‌کند تا در انتخاب و تصمیم‌گیری بهتر عمل کنیم. قلم سفیدکننده‌ی دندان هم از این داستان مستثنی نیست و مزایا و معایب متفاوتی دارد که در اینجا به چند مورد از مزایای آن اشاره می‌کنیم.

استفاده‌ی سریع و آسان

یکی از مزایای استفاده از قلم سفیدکننده‌ی دندان، کاربری ساده و آسان این ابزار است. به‌گونه‌ای که شما می‌توانید بدون نیاز به دندانپزشک و اطلاعات تخصصی و یا حتی تجهیزات خاص، دندان‌های خود را در منزل سفید کنید.

قابل جابه‌جایی

یکی از مزایای قلم سفیدکننده‌ی دندان، قابل‌حمل‌ بودن آن است. شما می‌توانید به‌راحتی این ابزار را با خود جابه‌جا کرده و یا حتی در طول سفر هم از این ابزار استفاده کنید. اندازه‌ی کوچک و وزن مناسب قلم سفیدکننده، در جابه‌جایی مشکلی را برای شما به وجود نخواهد آورد.

هزینه‌ی مناسب

روش‌های سفیدکردن دندان در مطب‌های دندانپزشکی شامل کامپوزیت، لمینت و یا بلیچینگ می‌شود. این روش‌ها به نسبت قلم سفیدکننده هزینه‌های بسیار زیادی را در برمی‌گیرند؛ درحالی‌که استفاده از قلم سفیدکننده‌ی دندان هزینه‌ی بسیار مناسب‌تری دارد و استفاده از آن ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است.

نتایج فوری

برخی از قلم‌ها بعد از یک‌مرتبه استفاده، نتیجه را به شما نشان می‌دهند و از این لحاظ سرعت بالایی دارند. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران بتوانند در مدت‌زمان کوتاه‌تری به نتیجه‌ی دلخواه خود برسند.

هدف‌گیری دقیق

گاهی‌ اوقات فقط لازم است که چند لکه‌ی روی دندان را از بین ببریم به این منظور استفاده از قلم سفید‌کننده بسیار راحت است و می‌توان نقاط خاصی از دندان‌ را با این قلم هدف قرار داد. این ویژگی به‌خصوص برای افرادی که روی دندان‌هایشان لکه‌های متعدد وجود دارد بسیار مفید است.

عوارض قلم سفیدکننده‌ی دندان

عوارض قلم سفیدکننده‌ی دندان

در کنار تمام مزایای که در بالا به آنها اشاره شد، استفاده از قلم سفیدکننده معایبی هم دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین معایب و عوارض این ابزار اشاره خواهیم کرد.

حساسیت دندانی

استفاده از محصولات سفیدکننده‌ی دندان در بعضی افراد می‌تواند موجب افزایش حساسیت دندان‌ها به سرما و گرما شود. این حساسیت ممکن است موقتی باشد و پس از گذشت زمان کمی از بین برود؛ اما در بعضی از افراد به شکل دائمی این حساسیت باقی خواهد ماند. این حساسیت اغلب به دلیل تاثیر مواد سفیدکننده روی لایه‌های مینا و یا دنتین دندان است. افرادی که دندان‌های حساسی دارند، بعد از استفاده از قلم سفیدکننده ممکن است دندان‌هایشان حساسیت بیشتری از خود نشان دهد.

قبل از استفاده روی تمام دندان‌ها بهتر است ژل را روی یکی از دندان‌ها اعمال کنید و پس از اینکه از عدم حساسیت اطمینان حاصل کردید از ژل برای سایر دندان‌ها نیز استفاده کنید.

تحریک لثه

از جمله مواد تشکیل‌دهنده‌ی قلم سفیدکننده‌ی دندان پراکسید هیدروژن است. این ماده اگر به بافت لثه‌ای برخورد کند ممکن است باعث تحریک و التهاب بافت لثه شود. به همین دلیل بهتر است که هنگام استفاده از قلم سفیدکننده‌ی دندان از برخورد مواد با لثه جلوگیری کنید.

ماندگاری کوتاه

یکی از معایب استفاده از قلم سفیدکننده‌ی دندان ماندگاری موقت و اثر کوتاه آن است. نتایج استفاده از قلم سفیدکننده معمولا موقتی است و برای ماندگاری بیشتر نیاز به تکرار مجدد دارد. عوامل متعددی از جمله نوع غذا و نوشیدنی‌های مصرفی و نحوه‌ی رسیدگی به بهداشت دهان و دندان این ماندگاری را کم یا زیاد می‌کند.

تضعیف مینای دندان

استفاده مکرر و پشت‌سرهم از قلم سفیدکننده‌ی دندان می‌تواند به‌تدریج موجب تضعیف مینای دندان شود. مینای دندان به‌عنوان لایه‌ی محافظ دندان عمل می‌کند و هرگونه تضعیف آن موجب پوسیدگی و آسیب دندان خواهد شد.

ناهماهنگی در رنگ

نحوه‌ی استفاده از قلم سفیدکننده‌ی دندان نقش مهمی در زیبایی و هماهنگی رنگ دندان‌ها دارد. اگر شما از این ابزار به‌درستی استفاده نکنید و رنگ به‌ شکل یکنواخت در دندان‌ها پخش نشود، نتیجه‌ی دلخواهی نخواهید داشت و این امر منجر به سفیدشدن ناهماهنگ دندان‌ها و عدم یکنواختی رنگ آنها خواهد شد.

بی تاثیر بر دندان‌های ترمیم‌شده

استفاده از این قلم، برای دندان‌هایی که از قبل روکش شده‌اند و یا روی آنها کامپوزیت یا لمینت انجام شده بی‌فایده است.

طرز استفاده از قلم سفید کننده دندان

طرز استفاده از لاک سفیدکننده‌ی دندان

برای بهره‌مندی درست از لاک سفیدکننده‌ی دندان بهتر است که طرز استفاده‌ی صحیح این ابزار را بدانیم تا نتیجه‌ی دلخواه را داشته باشیم. در ادامه مراحل استفاده از لاک سفیدکننده‌ی دندان را به‌تفصیل بررسی خواهیم کرد.

  1. تمیزکردن دندان: همان‌طور که حدس می‌زنید اولین قدم برای استفاده از قلم سفید‌کننده‌ی دندان، تمیزکردن دندان‌ها است.دندان‌ها را به‌دقت با مسواک و خمیر دندان تمیز کنید تا ژل سفیدکننده عملکرد بهتری روی دندان‌ها داشته باشد و نتایج بهتری حاصل شود.
  2. خشک‌کردن دندان‌ها: دندان‌ها را به کمک یک پارچه‌ی نرم و یا دستمال خشک کنید تا ژل به‌خوبی روی دندان‌ها اعمال شود. این کار موجب می‌شود تا ژل با رطوبت دندان ترکیب نشده و رقیق نشود.
  3. اعمال ژل: پیچ قلم سفید‌کننده را بچرخانید تا ژل به سطح قلم برسد. سپس به‌آرامی لایه‌ی نازکی از ژل را روی دندان‌ها بمالید و سعی کنید این کار به‌ شکل یکنواخت انجام گردد. حتما هنگام استفاده از ژل روبه‌روی آینه بایستید تا دقت کار افزایش پیدا کند. دقت کنید که ژل به لثه‌ها برخورد نکند تا باعث بروز مشکل نشود.
  4. انتظار: پس از اینکه ژل را به‌ طور یکنواخت روی دندان‌ها اعمال کردید باید منتظر بمانید. این زمان انتظار بسته به نوع و برند ژلی که از آن استفاده می‌کنید متفاوت است؛ اما اصولا چیزی بین 15 الی 30 دقیقه طول خواهد کشید.
  5. شستشو: پس از گذشت زمان انتظار دندان‌ها را با آب شستشو دهید و کامل ژل را از دهان پاک کنید. بعضی از انواع ژل‌ها ممکن است نیاز به شستشوی خاصی نداشته باشند لذا حتما به دستوراتی که روی بسته‌بندی درج شده دقت داشته باشید.

نکته: پس از طی‌کردن این 5 مرحله حداقل 2 ساعت از مصرف سیگار و قلیان، نوشیدنی‌های رنگی و کافئین‌دار خودداری کنید.

بهترین مارک قلم سفیدکننده‌ی دندان

بهترین مارک قلم سفیدکننده‌ی دندان

انتخاب برند برای قلم سفیدکننده‌ی دندان به نیازها و ترجیحات هر فرد بستگی دارد و ممکن است برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت باشد. در اینجا چند مورد از بهترین مارک‌های قلم سفیدکننده‌ی دندان را معرفی می‌کنیم.

Crest 3D White

 این برند معروف به دلیل قدرت سفیدکنندگی بالا و ایمنی زیادی که دارد در بین برندهای تولیدکننده‌ی قلم سفیدکننده‌ی دندان محبوبیت بالایی دارد. محصولات کرست به دلیل فرمولاسیون پیشرفته و نتیجه‌بخشی سریع

. یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها در میان مصرف‌کنندگان هستند

Colgate Optic White

کولگیت اپتیک وایت یک برند معتبر و قابل‌اعتماد است که درصد رضایت بالایی را از کاربرانش دریافت کرده است. این برند با استفاده از مواد باکیفیت و تکنولوژی‌های پیشرفته، مورد توصیه‌ی بسیاری از دندانپزشکان است.

Go Smile

برند گواسمایل به دلیل فرمولاسیون خاص خود نسبت به سایر برندها حساسیت کمتری را ایجاد می‌کند. این برند با ارائه‌ی محصولاتی با عملکرد موثر و نتیجه‌بخش، توانسته جایگاه خوبی در بازار بین‌المللی کسب کند.

Aura Glow

این برند با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و نتایج حرفه‎ای به‌دست‌آمده، از محبوبیت بالایی برخوردار است. از جمله مزایای این برند، ترکیبات خاص و قدرت سفیدکنندگی بالای آن است.

Super Smile

سوپر اسمایل هم یک برند معروف و محبوب در برندهای تولیدکننده‌ی قلم سفیدکننده‌ی دندان است. این برند با تمرکز بر استفاده از مواد باکیفیت و فرمولاسیون ایمن و موثر به‌عنوان یکی از مارک‌های معتبر در این زمینه شناخته می‌شود.

قلم سفید کننده دندان

لبخندی زیباتر از همیشه

برای داشتن لبخندی زیباتر از همیشه راه‌های متعددی وجود دارد که استفاده از قلم سفیدکننده یکی از آن‌ها است. هرچند که قلم‌های سفیدکننده‌ی دندان به‌عنوان راهی ساده و موثر برای سفیدکردن دندان‌ها کاربرد دارند اما مانند هر محصول دیگری استفاده از آنها نیازمند آگاهی و دقت در مزایا و معایب آن‌ها است. برای دستیابی به نتیجه‌ی بهتر حتما در کنار مشورت با دندانپزشک، محصولاتی اصل و باکیفیت خریداری کنید. اگر اصالت و قیمت کالا برای شما اولویت است، از فروشگاه اینترنتی دنتیوا خرید کنید. تمامی محصولات در دنتیوا ضمانت اصالت دارند و چنانچه محصولی رضایت شما را کسب نکرد ظرف مدت 7 روز می‌توانید آن را برگشت دهید.

بهترین جایگزین قلم سفید کننده با ماندگاری بالا چیست؟

با همه مزیت هایی که برای قلم سفید کننده دندان وجود دارد، روش های کلینیکی مختلفی وجود دارد که جایگزین بهتر با ماندگاری بیشتری نیز وجود دارد.

سفید کردن دندان با انواع مواد بلیچینگ هوم راهکاری سریع و بادوام برای درخشان شدن دندان هاست. اگر به دنبال دوام بیشتر هستید بلیچینگ آفیس دندان که در مطب دندانپزشکی و توسط دندانپزشک انجام می شود انتخاب بهتری است.

خرید اینترنتی بلیچینگ هوم دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *