کامپوزیت یکی از پرکاربردترین مواد در دندان‌پزشکی است. کامپوزیت‌های کاریزما و سارمکو نام‌های آشنا و خوش‌آوازهٔ این صنعت هستند. اما سؤالی که اصولاً در ذهن شکل می‌گیرد این است که کدام‌یک را انتخاب کنیم؟ کامپوزیت کاریزما بهتر است یا سارمکو؟ هرچند که این دو کامپوزیت از مطرح‌ترین برندهای کامپوزیت هستند؛ اما بهتر است که با آگاهی کامل و شناخت کافی دست به انتخاب بزنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله به بررسی کامل کامپوزیت کاریزما و سارمکو می‌پردازیم.

کامپوزیت کاریزما

کاریزما (Charisma Composite) یکی از انواع کامپوزیت‌های برند کولزر است. کولزر یک برند مطرح و شناخته‌شده‌ آلمانی است. این برند طی سال‌های فعالیت خود طرف‌داران زیادی را در کل جهان پیدا کرده است. کیفیت بالا و مقاومت قابل‌توجه، از مزایای این برند است. این کامپوزیت معمولاً برای پرکردن دندان و ترمیم‌های کوچک و بزرگ استفاده می‌شود.  تنوع بالا در رنگ‌بندی یکی از بارزترین ویژگی‌های این برند است که دست دندانپزشک را برای انتخاب مناسب‌ترین رنگ، باز گذاشته است.

کامپوزیت سارمکو

کامپوزیت سارماکو (Saremco Composite) ساخت کشور سوئیس است و در آزمایشگاه‌های پیشرفته  تولید و عرضه می‌شود. این برند تاکنون توانسته گواهی‌نامه‌ها و مدارک بین‌المللی متعددی را کسب کند. همچنین به کمک ویژگی‌ها و خصوصیات باارزش خود، محبوبیت زیادی را بین مصرف‌کنندگان خود به دست آورده‌است.

مقایسه کاربرد کامپوزیت کاریزما و سارمکو

کاربرد کامپوزیت سارمکو

کامپوزیت سارمکو به دلیل ویژگی‌های مفید و متنوعی که دارد در دندان‌پزشکی کاربردهای زیادی دارد. مانند:

  1. پرکردن حفره‌های دندانی: یکی از اصلی‌ترین کاربردهای کامپوزیت سارمکو،  پرکردن حفره‌های ایجاد شده در دندان است.کامپوزیت‌ها می‌توانند جایگزین خوبی برای آمالگام‌ها باشند.
  2. ترمیم‌های زیبایی: کوچک‌ترین نقص‌ها یا شکستگی‌ها را می‌توان به کمک کامپوزیت‌های سارمکو ترمیم کرد.
  3. بهبود رنگ و شکل دندان‌ها: با استفاده از کامپوزیت‌های سارمکو می‌توان رنگ و ظاهر دندان را تغییر داد. تنوع رنگ موجود در این نوع کامپوزیت به دندانپزشک کمک می‌کند تا خروجی بسیار طبیعی داشته باشد.

کاربرد کامپوزیت کاریزما

 کامپوزیت کاریزما به‌عنوان یک کامپوزیت دندانی از برند کولزر، کاربردهای بسیار زیادی دارد. برخی از اصلی‌ترین کاربردهای این کامپوزیت عبارت‌اند از:

 ترمیم‌های درمانی: به دلیل خواص مکانیکی بسیار مناسب، این کامپوزیت برای ترمیم و پرکردن انواع حفره‌های دندانی استفاده می‌شود. تمام حفره‌های کوچک تا بزرگ دندان را به کمک این کامپوزیت به‌خوبی می‌توان پر کرد.

 ترمیم‌های زیبایی: گاهی اوقات برای هم‌رنگ به‌نظررسیدن دندان‌ها، دندان‌پزشک از کامپوزیت استفاده می‌کند. کامپوزیت‌های کاریزما به علت طیف رنگی بالا انتخاب مناسبی برای ترمیم‌های زیبایی خواهند بود.

 برطرف‌کردن نواقص دندان‌ها: شکستگی یا لب‌پر شدن دندان‌ها، مشکل شایعی است. کامپوزیت‌های کاریزما با بیشترین هماهنگی با رنگ دندان این نواقص را پوشش می‌دهند.

تفاوت‌های ترکیبات شیمیایی کامپوزیت کاریزما و سارمکو

 ترکیبات سازنده‌ی این دو نوع کامپوزیت با یکدیگر متفاوت است.  کامپوزیت سارمکو از رزین و مواد معدنی ساخته شده اما مواد تشکیل‌دهنده‌ی کامپوزیت کاریزما، ترکیبات غیرفلزی و معدنی است.

تفاوت‌های خواص فیزیکی کامپوزیت کاریزما و سارمکو

کامپوزیت سارمکو مقاومت فیزیکی بالاتر و وزن سبک‌تری نسبت به کامپوزیت کاریزما دارد. کامپوزیت کاریزما در برابر تغییرات دما مقاومت بالاتری نسبت به کامپوزیت سارمکو دارد.

مقایسه تنوع کامپوزیت کاریزما و سارمکو

انواع کامپوزیت کاریزما

کامپوزیت کاریزما انواع مختلف و گوناگونی دارد که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد هستند. در اینجا به چند مورد از انواع کامپوزیت کاریزما را به شما معرفی می‌کنیم.

·       کامپوزیت کاریزما دایموند

یکی از بهترین انواع کامپوزیت، کامپوزیت کاریزما دایموند است. این کامپوزیت طیف رنگی گسترده‌ای را در بر می‌گیرد و محدودیتی برای انتخاب رنگ در این نوع کامپوزیت وجود ندارد. این نوع کامپوزیت مقاومت بالایی داشته و گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کارهای ترمیمی دندان است.

·       کامپوزیت فلو بالک‌فیل کاریزما

اگر دنبال کامپوزیتی می‌گردید که ویسکوزیته پایین و پولیش‌پذیری بالایی داشته باشد این کامپوزیت مناسب شماست. همچنین این کامپوزیت برای ترمیم‌هایی که نیاز کمی به تراشیدن داشته باشند بسیار مناسب است. اگر برای خرید این کامپوزیت تردید دارید برای اطلاعات کامل‌تر و همچنین قیمت کامپوزیت فلو بالک فیل کاریزما به سایت دنتیوا مراجعه کنید.

·       کامپوزیت کاریزما کلاسیک کولزر

استحکام بالا به همراه پولیش‌پذیری، از خصوصیات بارز این کامپوزیت است. از این کامپوزیت می‌توانید برای ترمیم پوسیدگی‌های کلاس 1 تا 7 استفاده کنید. همچنین برای رفع فاصله‌ی بین دندان‌ها می‌تواند گزینه‌ی بسیار مطلوبی باشد. در این اینجا مختصر توضیحی برای این کامپوزیت داده شد. برای اطلاعات بیشتر و قیمت کامپوزیت کاریزما کلاسیک کولزر میتوانید این صفحه را مطالعه کنید. 

برای خرید مواد ترمیمی و زیبایی دندانپزشکی به این صفحه از سایت دنتیوا مراجعه کنید.

انواع کامپوزیت سارمکو

یکی از محبوب‌ترین انوع کامپوزیت همین کامپوزیت سارمکوست چراکه طیف رنگی بسیار کاملی داشته و برای انجام کارهای ونیر کامپوزیت انتخاب مناسبی است. این کامپوزیت نه‌تنها طیف رنگی گسترده‌ای دارد، بلکه قیمت آن هم نسبت به سایر رقبا مقرون به‌صرفه‌تر است.

کامپوزیت فلو Els سارمکو

اگر دغدغه‌ی اصلی شما برای انتخاب کامپوزیت، کاربری آسان آن است، از خرید کامپوزیت فلو Els سارمکو غافل نشوید. علاوه‌براین این کامپوزیت ها مقاومت بالایی در برابر آسیب‌های فیزیکی دارند و همچنین گزینه‌ای مناسب برای انجام ترمیم‌های دندان‌ هستند. به علت مواد استفاده شده در این محصول، این کامپوزیت کاملا ضد حساسیت است. 

کامپوزیت سارمکو انواع متفاوتی دارد که ما در اینجا به سه مورد از آنها اشاره کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید بهتر حتما سری به سایر محصولات سارمکو هم  بزنید.

مقایسه طول عمر کامپوزیت کاریزما و سارمکو

طول عمر کامپوزیت‌های برند کولزر کاریزما به عوامل متعددی مثل: سبک زندگی و عادات غذایی، نگهداری و بهداشت دهان و دندان، عوامل محیطی و تغییرات دما و… بستگی دارد. به طورکلی طول عمر کامپوزیت‌های کاریزما می‌تواند تا ده سال ادامه داشته باشد.

طول عمر کامپوزیت‌های سارمکو همانند کامپوزیت کاریزما به عوامل متفاوتی بستگی دارد. عواملی مانند رعایت‌کردن بهداشت دهان و دندان، محل استفاده‌ی کامپوزیت و یا حتی اندازه‌ی کامپوزیت ( هرچقدر کامپوزیت بزرگتر باشد ممکن است زودتر آسیب ببیند) بر طول عمر کامپوزیت‌های سارمکو تاثیر می‌گذارد. به‌طورکلی طول عمر کامپوزیت سارمکو بین 5 تا 10 سال متغیر است و می‌تواند کمتر یا بیشتر شود. اگر همچنان ابهامی در این مورد دارید پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله‌ی طول عمر کامپوزیت سارمکو بزنید.

مقایسه ویژگی های کامپوزیت کاریزما و سارمکو

ویژگی‌های کامپوزیت سارمکو

  • طیف رنگی متعدد

 این برند همانند برند کاریزما طیف رنگی مناسبی دارد. طیف رنگی متعدد این برند به زیباتر و طبیعی‌تر شدن دندان‌های شما کمک خواهد کرد.

  • استحکام مناسب

 این نوع کامپوزیت مقاومت قابل‌قبولی در مقابل فشارها و تغییرات دمایی دارد .

  • مقاومت در برابر لکه‌شدن

 عوض‌شدن رنگ دندان و یا لکه‌شدن آن می‌تواند روی زیبایی دندان‌ها تأثیر منفی داشته باشد. کامپوزیت‌های سارمکو در برابر لکه‌دار شدن مقاومت قابل‌قبولی دارند.

  • مقاومت در برابر خوردگی

 این نوع کامپوزیت به علت فرمولاسیون خاص خودش در برابر خوردگی مقاومت خوبی داشته و می‌تواند نسبت به سایر کامپوزیت‌ها عملکرد بهتری داشته باشد.

ویژگی کامپوزیت کاریزما

  • مقاومت به فشار

 یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کامپوزیت خوب، مقاومت آن در مقابل فشار است. دندان‌ها به طور مداوم درون دهان با انواع فشارها روبه‌رو می‌شوند. کاریزما به‌خوبی این فشارها را تحمل می‌کند.

  • زیبایی و رنگ طبیعی

 هماهنگی رنگ دندان‌ها با یکدیگر نقش بسیار مهمی در زیبایی ظاهری آنها دارد. تنوع و طیف رنگی بسیار بالای کامپوزیت‌های کاریزما باعث می‌شود دندان‌های شما ظاهری بسیار طبیعی و زیبا داشته باشند.

  • سازگاری و دوام بالا

 مواد استفاده شده در کامپوزیت کاریزما با بافت دندان به‌خوبی سازگار می‌شود. این ویژگی به دوام و عمر بیشتر کامپوزیت‌ها درون دندان کمک می‌کند.

  • قابلیت اصلاح و تنظیم

 گاهی اوقات بعد از اتمام کار، دندان‌ها نیاز به اصلاح مجدد و یا تغییر دارند. کامپوزیت‌های کاریزما به‌راحتی قابل‌اصلاح هستند و برای دندانپزشک مشکلی به وجود نخواهند آورد.

راهنمای خرید کامپوزیت سارمکو و کاریزما کولزر

 کامپوزیت سارمکو محصول کشور سوئیس است و اگر قرار باشد که شما به‌صورت مستقیم از سوئیس کامپوزیت را خریداری کنید باید مبالغ خیلی زیادی را صرف کنید. خبر خوب اینکه شما می‌توانید خرید کامپوزیت را از داخل کشور و سایت مواد دندانپزشکی دنتیوا انجام دهید. هنگام خرید از دنتیوا خیالتان از بابت اصل بودن کالا راحت باشد؛ چراکه دنتیوا تمام محصولاتش را با ضمانت اصل بودن ارائه داده است. در صورت نارضایتی هم می‌توانید تا 7 روز کالا را برگشت بزنید.

کامپوزیت کاریزما یا سارمکو، هوشمندانه انتخاب کنید

در این مقاله سعی ما بر این بود که شما اطلاعات کاملی از این دو نوع کامپوزیت محبوب جهان، به دست آورید و همچنین بتوانید بهترین و مناسب ترین کامپوزیت را طبق نیاز خودتان انتخاب، و سپس خریداری کنید. اینکه کامپوزیت کاریزما بهتر است یا سارمکو سوالی است که بسته به نیاز‌های شما پاسخ‌ متفاوتی دارد؛ اما در نظر داشته باشید که خرید یک جنس اصل را همیشه باید در اولویت قرار داد؛ چراکه مواد دندانپزشکی نقشی بسیار اساسی در سلامت بیماران ایفا می‌کنند. با خریدی راحت از سایت دنتیوا زیبایی و سلامت را برای خودتان و عزیزانتان به ارمغان آورید.

راه های ارتباطی فروشگاه اینترنتی دنتیوا

آدرس: تهران- خیابان آزادی- بین رودکی و نواب، ساختمان سینا سنتر، طبقه اول، واحد17

شماره تماس دنتیوا: 02165870245

ایمیل: info@dentiwa.com

ثبت سفارش از طریق واتسپ: 09126073941

ثبت سفارش از طریق تلگرام: dentiwa_admin

اینستاگرام دنتیوا: dentiwa.ir

آپارات دنتیوا: Dentiwa

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *